Gibs

28 oktober 2012 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Zoals eerder gezegd heb ik 5 huisgenoten. Waarvan 3 prima zijn en 2 te vergelijken zijn met varkens. Een van de 2 pigs (Little T-rex) die zei dat ze een ‘clean frantic’ was, bleek  een andere definitie te hebben van clean frantic dan ik. Ik gooi het op een language gap. Na 6 weken begrijp ik dat ze bedoeld dat ze angst heeft om schoon te maken en niet in een schone ruimte kan zijn. Ze verontschuldigt zich wel en dan antwoord ik steevast: oh ik ben er al aan gewend of joh ik zie precies wanneer jij in de keuken bent geweest. Deze uitspraak komt me bekend voor.

Haar houding wekt erg veel irritatie op bij mij en Gibs (vooral bij Gibs). Gibs is een halve Spanjaard met het bijpassende temperament, de tongval van een Engelsman en de zelfcontrole die hoort bij een 19jarige. Maar ik kan het goed vinden met Gibs, we gaan samen sporten en eten ook vaak samen en lijken er dezelfde ideeën op na te houden wat betreft schone gezamelijke ruimtes. Deze dingen worden vaak rond een uur of 10 of later besproken.

Op een normale avond was ik aan het koken en Gibs had iets in de over staan. Zeg, Stephanie (ik vind het erg fijn als mensen mijn volledige naam gebruiken in plaats van Stef): vind jij mij over komen als zelfverzekerd? Ik denk nee en moet een lach onderdrukken. Uiteraard wil ik Gibs zijn gevoelens niet kwetsen, dus besluit hem maar te vragen waarom hij dat vraagt. Zijn antwoord: jij bent al volwassen dus jij hebt een ander idee van mensen van mijn leeftijd (scheelt een decennium tenslotte). Maar mensen zien mij vaak als arrogant en te zelfverzekerd (wellicht door dat decennium dat ik weet dat hoe arroganter mensen lijken te zijn hoe onzekerder ze zijn). Hij gaat onverhinderd verder: Ik heb nog nooit een vriendin gehad. Ik ben hier best verbaasd over. Op zich denk ik als ik 10 jaar jonger was geweest, ik Gibs absoluut als leuk had bestempeld. Hij is sociaal, heeft humor, is slim en heeft respect voor anderen en ziet er niet verkeerd uit denk ik.
Ik denk dat hij mij verbazing voelt en zegt vervolgens: verbaast dat je? Ik besluit dat maar toe te geven. Ik schuif mijn bord aan en begin met eten. Ik vind het prima om te luisteren terwijl ik eet, maar praten gaat me te ver, het is zonde als mijn eten koud is vanwege iemand zijn onzekerheden.  Tenslotte heb ik hier ook al de naam dat ik snel eet. Ja ik hou en geniet van eten, een vrouw die calorieën telt en op een slablaadje leeft, zal ik nooit worden. Lijkt me ook vreselijk saai, ik krijg daar altijd een idee van dat die zich schuldig voelen over alles wat ze meer eten dan dat slablaadje.
Gibs gaat verder: Ik vind iemand leuk. Ik zeg wat leuk, Studeert ze ook in Cardif? Hij beaamt dit en gaat verder. Hij weet niet hoe hij haar mee uit moet vragen (wat schattig als ik het maar niet ben). Of ik hem hierbij wil helpen (???). Ik verbaas me er altijd over dat mensen mij regelmatig vragen om relatie advies. Het is nou niet zo dat ik hier zelf enorm veel ervaring mee heb.
Stephanie,  Hoe zou jij willen dat iemand jou uitvraagt (goede vraag, want ik ben inderdaad een voorstander dat mannen een vrouw mee uitvragen in plaats van andersom). Gibs: ik zit er aan te denken om haar mee uit te nemen naar Jamie’s. Voor jullie informatie Jamie’s is een restaurant in Cardiff (van Jamie Oliver) en heerlijk eten. Waarom denken mannen toch altijd dat vrouwen in een duurder restaurant willen zitten voor een eerste date?  Je zit vaak vreselijk ongemakkelijk aan een nette tafel, de sfeer is te gemaakt en door het personeel word er een hiërarchie gecreëerd.
Gibs leest een bepaalde afkeur in mijn gezicht vermoed ik en vraagt om mijn idee. Ik zeg er is eerdaags een wintermarkt, waar je kunt gaan schaatsen en waar een wintersfeer is gecreëerd. Neem haar mee schaatsen, drink chocolademelk en eet appeltaart. Dat begint over 3 weken. En als je ongeduldig bent: neem haar dan naar een bioscoop. Ian is ongeduldig en vraagt naar welke film en vult dat zelf aan met: Horror. Ik heb zo een hekel aan dit genre, als iemand mij zou vragen voor een horror, word het niets kan ik nu al vertellen. Maar ik snap zijn idee en hij denkt natuurlijk dat zij het dan eng vind en bij hem gaat schuilen (in de bioscoop??? ). Ik vraag hem waarom zou je een horror kiezen? Hij geeft het bovenstaande antwoord (mannen zijn zooo voorspelbaar). Ik leg James Bond Skyfall voor (must see). Ik ben zelf een groot fan van James Bond en het is de bron van mijn voorliefde voor mannen in pak. Hij zegt: James Bond is toch geen vrouwen film? Pardon?? Oke ik heb een iets afwijkende smaak. Ik heb vroeger te veel films van de rollator vechtmachines gezien: Chuck Norris, Jean Claude van Damme, Sylvester Stallone en Bruce Lee. Bij de laatste zegt Gibs: je bedoelt Bruce Willis (generatiekloof).
Oke Gibs geloof mij: je kunt goed koken, kook hier voor haar en Ga naar de  James Bond maar stel James Bond voor nadat je gekookt heb (zegt ze zowiezo geen nee meer). Bel haar een paar dagen daarna op en vraag het dan of ze bij jou film komt kijken. En kijk dan die horror film. Hij zegt dan het meest afschuwelijke: Oke dank je wel ik sms haar dus een dag of 2 na de film?

Ik kijk hem verbaasd aan (mannen en smsjes?? Of nog erger appjes??? Grr bel gewoon). Ik zei bellen Gibs! Ja maar dan kan ik haar toch ook een smsje sturen. Geloof mij bel haar en dat vind ze veel leuker en binnen 2 weken heb jij je eerste vriendinnetje.

Dr Love  for your relationship advise! Nu nog wachten op Mr Big.

1. Laura:
    13 december 2012
    Hahahahaha goed bezig Stephanie ;-)