wasmachine versus skype

19 oktober 2012 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Een van de bijwerkingen van student zijn, is toch een behoorlijke afname in inkomsten. Tijdens mijn studie aan de HES heb ik bij mijn ouders gewoond en heb ik dus ook niet echt hoeven beknibbelen op allerlei uitgaven. Sterker nog,  als student had ik meer budget dan als working girl! Enige moment dat ik een beetje moest beknibbelen was in Spanje. Dus daar nam ik dan in plaats van een fles rode wijn, een pak rode wijn.

Regel 3 (Regel 1 en 2 zijn al ingevuld): Iets wat er lelijk uitziet, kost ook stukken minder.

Ik heb  helaas hier nog geen baantje gevonden, wellicht verandert dat deze week aangezien ik wel een telefonisch job interview heb gehad (jippie). Mocht dat niets worden, wordt het toch een coffee shop.
Lijkt me best leuk, helaas ben ik een van de meest onhandige vrouwen op het westelijk halfrond dus dit kan tegen me gaan werken.

Nu moet ik erkennen dat ik weet dat ik goed met budgeten kan omgaan (genetisch bepaald). Schrik niet, maar een was draaien kost 2 pond omgerekend €2,45.  Ja kostbaar dus. Ik heb dus een teil gekocht en doe daar mijn was in en dat hang ik vervolgens op. Erg old fashion, maar niet minder goed.
Het doet je wel beseffen hoe belangrijk een wasmachine wel niet is. Veel mensen realiseren zich niet (en denken dat ik nu serieus een grapje maak), maar de wasmachine is de meest belangrijke uitvinding geweest die is voorgekomen uit de industriële revolutie en daarna.
Het is de enige uitvinding die niet alleen de productiviteit verbeterde, maar ook de gehele maatschappij veranderde. Zonder de wasmachine hadden vrouwen veel meer tijd nodig om de was te doen ergo geen tijd om te werken.
 Ja  helaas, de meest belangrijke uitvinding is niet het internet. En nee het is al helemaal niet de Ipad of  HD televisie is. Ja, ik heb een hekel aan doorgeslagen materialisme (bewijsstuk a mijn mini televisie, waar vooral mannen over beginnen te zeuren).
Mannen die geld weggooien aan weer een nieuwe televisie, want deze is 2,5cm groter (hallo, jij word toch ook niet ingewisseld om 2,5 cm), grote auto’s (compensatie??). Ja het is duidelijk: ik vind het bloedje irritant als mannen over mijn schattige televisie  beginnen, want deze kleine televisie verpest mijn behang erachter niet.  Ik heb hier zelfs geen televisie en ik  moet zeggen: ik mis het niet.
Nu besef ik me heel goed dat het klinkt alsof ik  door aan het slaan ben naar een soort linkse activist. Dit is niet zo:  ik heb nog steeds mijn nageltjes gelakt, ik draag het liefst leren jassen en mijn haarlak en parfum staan ook binnen handbereik. Nee een wereldverbeteraar word ik nooit.
Daarnaast is  mijn liefde voor internet  zich gaan verdiepen! Ik heb van een zeer leuk bevriend stel muziek toegestuurd gekregen.  ja mijn vorige laptop hield er mee op toen ik muziek aan het overzetten was (grrr). Dankzij internet en de bereidbaarheid natuurlijk van R&B (gezien hun muzieksmaak was B&R misschien beter geweest) krijgt mijn muzieklijst weer wat vorm. Ik heb super veel leuke berichten en mailtjes voor mijn verjaardag via Facebook gekregen. Bedankt daarvoor mocht ik je vergeten zijn.
Maar de beste van alle 3 is Skype. De uitvinding die de wereld echt kleiner maakt. Ik heb nooit echt aan skype gedaan, maar ik vind het heerlijk.
De hele wereld zou skype moeten hebben. Heerlijk om te skypen met mijn ouders, mijn oudtante van 86, mijn vriendinnen en iedereen die belangrijk voor me is (op degene na die dus geen skype hebben, neem skype!!!!!).

Wasmachine versus skype? Ik ben er nog niet over uit.  Maar wasmachine , 1 ding staat vast: we hebben flinke ruzies gehad, maar je word gemist.

1. De bergbeklimmer:
    20 oktober 2012
    Ik zal voortaan nooit meer over je 5 inch televisie beginnen:)
  2. David Westdorp:
    20 oktober 2012
    uh, sorry van de opmerking over je TV...maar super leuk stukje. Ga daar vooral mee door.
  3. Moi:
    20 oktober 2012
    Dank jullie wel mannen. Thanh, ik bedoel Edenaar, heel goed:)
  4. Jacq:
    24 oktober 2012
    Lang leve skype! Beste uitvinding ever voor ons als globetrotters :)
  5. Laura:
    13 december 2012