The hobbit dans, Little T-rex and funny naked guy.

27 september 2012 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Inmiddels zit ik 2 weken in Cardiff. Op de regen na bevalt het erg goed. Ja het regent veel, sterker nog kans dat er een kleine overstroming gaat plaats vinden, is aanwezig (weliswaar minimale kans). Hetgeen ik spannend vind, maar waar ik ook nerveus van word, ik heb natuurlijk geen “floodproof” schoenen bij me.

Terug naar de eerste 2 weken. Ik heb er een hekel aan om uit een koffer te leven, laat staan uit een trolly!  De eerste week veel gedaan rondom Cardiff en erg leuke mensen ontmoet. Ik kwam al snel in contact met een charmante FranÇaise. Mooiste accent ter wereld (she ate omework and she love entertenment). Ik heb haar al verteld dat als zij een man was, ik verliefd zou worden op zijn tongval en accent, ookal had hij een bochel en keek hij scheel. Al snel kwam Posh spice. Posh omdat ze posh, charmant, ontwikkeld en toch temperamentvol is. Vervolgens kwamen daar A,  E en H. verschrikkelijk aardige jongens met een zeer goed gevoel voor humor en die hun weg op de campus weten. Ja ik kan me hier dus wel een jaar vermaken.

Met een deel van deze groep hebben we al een roadtrip gemaakt. In een veel te kleine auto met veel te veel spullen, zijn we naar Birmingham en Manchester gereden. En dit allemaal onder begeleiding van een kleine muzikale verzameling, we hebben gemiddeld 5 keer dezelfde nummers voorbij horen komen. Maar I got a feeling van Black eyed peas verveelt nooit (nee nooit). Ik heb besloten om I got a feeling ook een beetje als mijn lijflied te introduceren. Afterall everybody needs a feel good song

De eerste week hebben we een zeer uitgebreid avondprogramma gehad. Waar ik tot  de conclusie ben gekomen dat rode wijn in elke bar/kantine wereldwijd zeer slecht is. De Francaise had hetzelfde idee over haar witte wijn (she ate thisss wine, it is orrible). Maar daarna hebben we de chardonnay genomen en die was best te drinken, wel met de kleine kant tekening dat deze te makkelijk weg drinkt.

Het komt misschien als een verassing , maar Ik heb de talentenavond laten zitten. Na mijn talenten overdacht te hebben, kwam ik tot de conclusie dat die niet op het podium thuis horen. Ik heb wel meegedaan met de Wales avond en zelf een soort Hobbit dans gedaan (je ziet hem voorbij komen in Lord of the Rings vermoed ik). Ja de Tjech Adam (A) was een groot liefhebber van de dans uit Wales en toen hij eenmaal zielig voor me kwam staan en niemand meer met hem wilde dansen (onvermoeibaar die jongen), heb ik mij maar opgegeven. En ja, net als andere dansvormen is ook deze niet voor mij weg gelegd.

Inmiddels ben ik ongeveer een week woonachtig in de Bakery. The Bakery bestaat uit 4 gebouwen en verschillende flats waarin 6 kamers zitten. Ik deel mijn keuken en de sociale kamer: Mijn huisgenoten: Good Charlotte (Een super schattig Iers meisje), Ian ( Uit Gibraltar, nee hij is dus niet Spaans), Chloe (Brits vanaf Nu Little T-rex), Michael (Brits heeft een vriendin, ik heb het idee dat hij niet in een kast zit, maar in het achterhuis) en Nick (Funny Naked guy). Allemaal rond de 20 en daaronder.
Good Charlotte haar bijnaam heeft eigenlijk geen uitleg nodig. Charlotte is een super lief meisje en ergens moet ik elke keer denken aan de naïeve Charlotte uit Sex and the City.
Ian valt weinig over te zeggen eigenlijk.
Chloe is een  Brits, klein meisje, draagt veel te korte shorts en shirts, veel te veel piercings en zou zo uit kings cross London vandaan kunnen komen. De reden waarom ik haar little T-rex noem is, omdat zij dus zo een erg raar dinosaurus Kostuum draagt voordat ze gaat slapen. Mannen zodra je dit pak hebt gezien, ben je blij als je vriendin een flanellen ding aan trekt.
Michael houdt van Musicals, koken, muziek en dans. En geeft zelf ook wel toe dat hij erg ‘in touch with his feminine side is’. Maar super aardig en ik kan hem dus wel meeslepen als ik naar een musical wil, denk ik zo.
Nick(funny naked guy). Ik ben erg positief, het had net zo goed Ugly Naked Guy (Friends) kunnen zijn, maar wellicht dat daar een patent van NBC op zit .  Het meest interessant is natuurlijk waarom Naked? Tja ik heb Nick nog nooit volledig aangekleed gezien, meestal draagt hij namelijk alleen een handdoek. Gelukkig was ik niet de enige die dat opviel. Dus Nick was zo aardig om ons de waarschuwing te geven, dat hij tegen Kerst Naakt rondloopt. Ik heb wel gevraagd of hij dan tenminste een Christmas sock om wilde doen.

Party In de Uk begint om 9 en eindigt om 1 uur. Erg anders dan dat wij gewend zijn. Volgende week begint het echte studentenwerk. Waar ik echt super veel zin in heb. De mensen hier zijn super positief en geven heel duidelijk aan dat jij als student alles zelf moet doen en dat zij alleen de stof zo duidelijk mogelijk maken voor de studenten.  Ik heb al behoorlijk wat interessante introductielessen gehad. En de professors zijn hier geweldig en bezitten over een groot gevoel voor humor.

Maar vanavond eerst party (tot 1h) I got a feeling woehoee that tonight’s gonna be a good night, that tonight’s gonna be a good night. Mazzeltov to that.

1. Priscilla:
    27 september 2012
    Hahaha!! Jij vermaakt je wel zo te lezen!
    Have Fun girl! Xxx
  2. De bergbeklimmer:
    27 september 2012
    Super leuk om te lezen :) Geniet van je tijd daar

ps Christmas sock HAHAHA
  3. Tom en nicole:
    27 september 2012
    geweldig om te lezen, jij vermaakt je wel ben benieuwd hoe je de school gaat ervaren en wat voor nieuwe bijnamen er in het volgende verhaal naar voren komen. liefs nicole.
  4. Jacq:
    28 september 2012
    Heeey Steph wat een heerlijk verhaal weer! Gelukkig heb je t goed naar je zin! Veel plezier en succes met de colleges volgende week! Maar eerst... lekker weekend en feesten tot 01.00 ;)
    Liefs!
  5. Jacq:
    28 september 2012
    Liefs!
  6. Stephanie:
    30 september 2012
    Hahaha mooi verhaal weer! Ik hoor je gewoon meezingen met de black eyed peas en het doet al haast zeer aan mn oren hahaha! Succes op school, ben benieuwd! Xxx Steef
  7. Laura:
    2 oktober 2012
    Hahahaha.. Ik zou rond de kerst langskomen toch? Hahahaha! X
  8. Louis:
    8 oktober 2012
    Het topper veel plezier daar en steek er wat van op , spreek je gauw.
    Groeten Louis & Bianca